https://ikariologos.gr/oroi-xrisis/
Διακοπή ακτοπλοϊκών δρομολογίων στον Εύδηλο Ικαρίας

Διακοπή ακτοπλοϊκών δρομολογίων στον Εύδηλο Ικαρίας

Προς

1.Το Υπουργείο Ναυτιλίας και

2.Βουλευτή Σάμου κ. Δημήτρη Σεβαστάκη

3..ΜΜΕ

ΚΟΙΝ. Δήμο Ικαρίας Γραφείο Δημάρχου Νησιωτικής Πολιτικής Επαρχείο Ικαρίας

Θέμα : Διακοπή ακτοπλοϊκών δρομολογίων στον Εύδηλο Ικαρίας.

Από τις 14 – 2 – 2017 μέχρι τις 31-3-2017 (????) δεν θα προσεγγίζει πλοίο στον Εύδηλο Ικαρίας, που είναι το κεντρικό λιμάνι του νησιού, καθώς εξυπηρετεί τα 2/3 των μόνιμων κατοίκων και τα 3/4 των καλοκαιρινών επισκεπτών.

Η ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά θα γίνεται από τον Άγιο Κήρυκο που βρίσκεται στο ΝΑ άκρο του νησιού 3 φορές την εβδομάδα. Η κακή βατότητα των δρόμων αυξάνει τον χρόνο μεταφοράς των επιβατών στα λιμάνια. Έτσι τα 40 χλμ από Εύδηλο – Καραβόσταμο προς Άγιο Κήρυκο, τα διανύει κανείς από 40 λεπτά έως μία ώρα. Ενώ από Καρκινάγρι – Ράχες προς Εύδηλο απόσταση 50 χλμ, σε μία ώρα και 10 λεπτά. Από τις Ράχες στο λιμάνι του Ευδήλου η απόσταση είναι 20 χλμ και τα διανύει κανείς σε 30 λεπτά. Αντίστοιχα προς τον Άγιο Κήρυκο, από το Καρκινάγρι 2 ώρες και 20 λεπτά. Και από Ράχες (60χλμ) μία ώρα και 30 λεπτά. Καταλαβαίνουμε εύκολα την μεγάλη ταλαιπωρία των επιβατών, όταν το πλοίο φτάνει στον Άγιο Κήρυκο μετά τα μεσάνυχτα, συνυπολογίζοντας την παντελή έλλειψη τοπικής συγκοινωνίας αυτή την ώρα. Η οικονομική επιβάρυνση, τόσο των επιβατών, όσο και των επαγγελματιών Δ.Χ. φορτηγών, είναι τεράστια, σε εποχές που λεφτά δεν υπάρχουν. Παρά τις έγγραφες διαμαρτυρίες από τον Δήμο και το Επαρχείο, τον βουλευτή του νομού και τοπικούς φορείς, προς το Υπουργείο για το θέμα αυτό, καμιά επίσημη απάντηση δεν έχει δοθεί. Διαχέονται διάφορες φήμες – συζητήσεις καφενείων, π.χ. το πλοίο (Νήσος Ρόδος) είναι μεγάλο και δεν μπορεί να προσεγγίσει το λιμάνι Ευδήλου…Έχουν γίνει προσχώσεις στον πυθμένα του λιμανιού και η προσέγγιση είναι επικίνδυνη…κλπ κλπ. Ας βρεθεί επί τέλους κάποιος υπεύθυνος να μας πει τί πραγματικά συμβαίνει. Μοιάζει περίεργο, μία επένδυση εκατομμυρίων ευρώ για ένα λιμάνι με μήκος 500 μέτρα, να μην μπορεί να δεχτεί το συγκεκριμένο πλοίο. Μια επέκταση που τελείωσε περίπου πριν 2 χρόνια, δεν ξέρει κανείς αν έχει παραδοθεί , και αν όχι γιατί, καθώς και γιατί δεν λειτουργεί ο φωτισμός στο νέο κομμάτι του λιμενοβραχίονα. Με δεδομένη την αφωνία του επίσημου κράτους και αν οι παραπάνω φήμες έχουν υπόσταση, αναρωτιόμαστε γιατί, το Υπουργείο Νησιωτικής Πολιτικής, που έχει στόχο την εξυπηρέτηση των νησιωτών, αν δεν είναι Υπουργείο σφραγίδα, δεν υποχρεώνει το επιδοτούμενο εφοπλιστικό μονοπώλιο στην δρομολόγηση μικρότερου πλοίου που να προσεγγίζει τον Εύδηλο ??

Τί έγινε η περίφημη απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών γραμμών που θα έλυνε τα προβλήματα, όπως αυτό ?? Ούτως ή άλλως το εφοπλιστικό επιδοτούμενο οικονομικό πάρτι της μεταφοράς προσφύγων, από το Βόρειο Αιγαίο προς τον Πειραιά, έχει από καιρό τελειώσει. Μικρότερο πλοίο την χειμερινή περίοδο θα μπορούσε να εξυπηρετήσει την γραμμή.

Τον τελευταίο καιρό η τουρκική προκλητικότητα και επεκτατικότητα εντείνεται.

Η καλύτερη θωράκιση για τα νησιά, είναι η βελτίωση των υποδομών και η λειτουργικότητα όσων υπάρχουν, η άρτια στελέχωση των δομών υγείας, η επαναφορά και η διατήρηση των χαμηλών συντελεστών ΦΠΑ, όπως άλλωστε συμβαίνει σε όλη την νησιωτική Ευρώπη. Έτσι επιτυγχάνεται το μεταφορικό ισοδύναμο και διατηρείται ανταγωνιστικός τουρισμός. Για παράδειγμα σήμερα στην Ικαρία η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης είναι 1,75 ανά λίτρο. Ενώ στην Αττική 1,50. Με τα παραπάνω ζητούμενο είναι η συγκράτηση και ακόμα καλύτερα η αύξηση του πληθυσμού στα νησιά, για να αποφύγουμε την δημιουργία νέων βραχονησίδων.

Ικαρία Μάρτης 2017

Θανάσης Στενός

Σύμβουλος Δημοτικής Κοινότητας

Ραχών Ικαρίας

ΠΗΓΗ:https://www.ikariaki.gr

Κοινοποίηση άρθρου: