Τα παιδιά στις σκανδιναβικές χώρες είναι γνωστό ότι απολαμβάνουν ένα υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης, που σέβεται τις ιδιαιτερότητες του κάθε μαθητή προσφέροντας πολύτιμες δεξιότητες.
Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Bournemouth, στο πλαίσιο μελέτης που διήρκησε μία δεκαετία, διαπίστωσαν ότι οι μαθητές που μπαίνουν στην τάξη χωρίς να φορούν τα παπούτσια τους είναι πιο πιθανό να συμπεριφέρονται καλύτερα, να φτάνουν στο σχολείο νωρίτερα, να διαβάζουν με μεγαλύτερη επιμέλεια και τελικά να έχουν καλύτερη επίδοση και βαθμούς.
Η μελέτη βασίστηκε στο πρότυπο των σκανδιναβικών αλλά και άλλων χωρών της βόρειας Ευρώπης, όπου αποτελεί κοινή πρακτική για τους μαθητές να αφήνουν τα παπούτσια τους έξω από την τάξη, ειδικά όταν υπάρχει κακοκαιρία, έτσι ώστε να μην φέρουν λάσπη και χιόνι στους εσωτερικούς χώρους του σχολείου.
Οι ερευνητές μελέτησαν τις συνήθειες μαθητών σε 25 χώρες και σε σχολεία που υιοθέτησαν την πρακτική των σκανδιναβικών χωρών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι τάξεις όπου οι μαθητές άφηναν τα παπούτσια έξω ήταν πιο ήσυχες και με πιο ευχάριστο μαθησιακό περιβάλλον.
Οι ειδικοί πιστεύουν ότι αυτή η πρακτική βελτιώνει τη διαδικασία της μάθησης, επειδή τα παιδιά χαλαρώνουν και “αισθάνονται σαν στο σπίτι”.