https://ikariologos.gr/oroi-xrisis/
Υδροπλάνα: Μια απίστευτη Οδύσσεια 20 χρόνων

Υδροπλάνα: Μια απίστευτη Οδύσσεια 20 χρόνων

Η Ελλάδα είναι μια χώρα που απέκτησε εύκολα νομοθεσία για το διάστημα.

Απέκτησε επίσης και διαστημική υπηρεσία χωρίς να έχει καμιά σχέση με το διάστημα πλην του …Σώρα.

Δυσκολεύεται όμως να αποκτήσει νομοθεσία για τα υδροπλάνα.

Εδώ και 20 ολόκληρα χρόνια διάφοροι υπουργοί, διαφόρων κυβερνήσεων προσπαθούν να υπογράψουν ένα νομοσχέδιο για την δημιουργία υδατοδρομίων αλλά την τελευταία στιγμή κάτι συμβαίνει.

Τη μια αρρωσταίνει ο γενικός γραμματέας, την άλλη γίνεται ανασχηματισμός , ύστερα τελειώνει το στυλό του υπουργού και πάει λέγοντας.

Ας πάρουμε όμως τα πράματα από την αρχή.

Όλα ξεκίνησαν κάποτε με μια υπόσχεση ενός υπουργού σε έναν επιχειρηματία από τον Καναδά.

Ο Καναδός επιχειρηματίας πήρε τις μετρητοίς τα λόγια του Έλληνα υπουργού και ήρθε στην Κέρκυρα όπου ξεκίνησε να δημιουργήσει με δικά του λεφτά ένα δίκτυο υδατοδρομίων που αρχικά θα κάλυπταν τις ανάγκες μεταφοράς επιβατών στα Επτάνησα στην Ήπειρο και στην Νότια Ιταλία.

Σύντομα διαπίστωσε ότι ο υπουργός για κάποιο ανεξήγητο λόγο ξέχασε να του πει ότι δεν υπάρχει νομοθεσία υδατοδρομίων και η υπογραφή ενός νομοσχεδίου δεν είναι και τόσο εύκολη υπόθεση.

Ο …αφελής Καναδός επιχειρηματίας μάζεψε τα αεροπλάνα του, τους πιλότους του και τα πράγματά του και αποχώρησε έχοντας χάσει του κόσμου τα λεφτά.

Από τότε κάθε χειμώνα οι εφημερίδες ανακοινώνουν με διθυράμβους την επικείμενη νομοθέτηση και αδειοδότηση των υδατοδρομίων «τα οποία θα τεθούν σε λειτουργία από το ερχόμενο καλοκαίρι».

Μόλις έρθει το καλοκαίρι το ξεχνάνε μέχρι τον επόμενο χειμώνα.

Οι καλοπροαίρετοι αναγνώστες των εφημερίδων πιστεύουν ότι έχει τελειώσει πάλι το στυλό του υπουργού.

Οι αντιφρονούντες πιστεύουν ότι έχουν βάλει το χέρι τους οι αεροπορικές, ακτοπλοϊκές και υπεραστικές εταιρείες.

Η Ελλάδα είναι μια χώρα με τεράστια ακτογραμμή μήκους 16.000 χιλιόμετρων.

Η δημιουργία υδατοδρομίων σε κάθε νησί και παράκτια πόλη είναι απαραίτητη και σχετικά εύκολη υπόθεση.

Τα υδροπλάνα είναι το φτηνότερο και πιο γρήγορο μεταφορικό μέσο για μια χώρα σαν την δική μας.

Στα Επτάνησα όπου δημιουργήθηκε το πρώτο υδατοδρόμιο (στα Γουβιά) και έγιναν οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις (επί Καναδού του …αφελούς) δημιουργήθηκε και η ελπίδα ότι σύντομα η συγκοινωνία με τις γύρω περιοχές θα γινόταν ασύγκριτα πιο φτηνή και απίστευτα πιο γρήγορη. Για παράδειγμα:

Κέρκυρα- Γιάννενα 20 λεπτά με εισιτήριο 50 ευρώ.

Κέρκυρα – Κεφαλονιά 30 λεπτά με εισιτήριο 60 ευρώ

Κέρκυρα – Άγιοι Σαράντα 15 λεπτά με εισιτήριο 30 ευρώ.

Κέρκυρα – Ότραντο 30 λεπτά με εισιτήριο 60 ευρώ.

Δεν χρειάζεται να συνεχίσουμε παρακάτω.

Τι συμβαίνει σήμερα στον ταξιδιώτη που θα αποφασίσει να ταξιδέψει στα Ιόνια νησιά (για παράδειγμα).

Ας υποθέσουμε ότι η χορωδία του Αργοστολίου ξεκινάει να κάνει μια συναυλία στο δημοτικό θέατρο της Κέρκυρας.

Θα πρέπει να ταξιδέψουν με λεωφορείο από το Αργοστόλι στην ανατολική πλευρά του νησιού προκειμένου να πάρουν το καράβι από την Σάμη για την Πάτρα.

Εν συνεχεία να πάρουν το λεωφορείο από την Πάτρα για την Ηγουμενίτσα.

Τέλος να πάρουν το φέρυ για Κέρκυρα και (εάν δεν χάσουν λεπτό από τις ανταποκρίσεις) να φτάσουν ξεθεωμένοι στο λιμάνι της Κέρκυρας και από εκεί στο Θέατρο όπου ασθμαίνοντας να ανέβουν στη σκηνή για να μας τραγουδήσουν το «Μενεξέδες και ζουμπούλια και θαλασσινά πουλιά».

Αυτά αν πάνε όλα καλά, γιατί αν χάσουν μια από τις ανταποκρίσεις υπάρχει κίνδυνος να διανυκτερεύσουν στο χάνι της Γραβιάς.

Ας μην μιλήσουμε βέβαια για το Τζάντε όπου τα πράματα είναι ακόμα πιο δύσκολα η ακόμα για την …μακρινή Λευκάδα.

Τι χρειάζεται για να δημιουργηθεί ένα υδατοδρόμιο σε μια οποιαδήποτε παράκτια πόλη της Ελλάδας ;

Κατ ‘αρχήν χρειάζεται νομοθεσία που αν δεν την έχεις την αντιγράφεις από τους Καναδούς και την προσαρμόζεις στα δικά σου δεδομένα.

Χρειάζεται να ορισθούν και να σημανθούν οι διάδρομοι.

Να τοποθετηθούν τα λυόμενα κτήρια υποδοχής, ελέγχου και βοηθητικών χώρων που στοιχίζουν ελάχιστα.

Να τοποθετηθούν οι συναρμολογούμενες εξέδρες και να ορισθούν τα δρομολόγια.

Ο,τιδήποτε αφορά στην λειτουργία των υδατοδρομίων είναι δοκιμασμένο διεθνώς και δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία για την συνεχιζόμενη αναβλητικότητα.

Εκτός αν πρέπει να συνεχιστεί η Οδύσσεια και μετά τα 20 χρόνια προκειμένου να συνεχίζουν οι μνηστήρες απερίσπαστοι το έργο τους.

Ας μας το πουν τουλάχιστον να συνεχίσουμε το πλέξιμο.

Του Σταμάτη Κυριάκη

ΠΗΓΗ

Κοινοποίηση άρθρου: