29 Οκτώβρη: Πανελλαδικό Αναρχικό μαθητικό κάλεσμα σε πορεία

Ή ΜΙΑ ΖΩΗ ΣΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ Ή ΜΙΑ ΖΩΗ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
Με την νεα σχολική χρονιή να αρχήζει, οι μαθήτριες/τες βρίσκονται και πάλι στον δρόμο, στις καταλήψεις και στις συγκεντρώσεις. Το κράτος για μια ακόμη συνεχόμενη φορά έρχεται να λάβει τα απαραίτητα μέτρα για την περαιτέρω εξαθλίωση της εκπαίδευσης μας, με σκοπο την επιτυχή παραγωγή μιας ακομη μάζας άβουλων εργατών, φιλήσυχων πολιτών και νοικοκυραίων. Στην ήδη υπάρχουσα υποβαθμισμένη κατάσταση της εκπαίδευσης, με νεες αλλαγές, το Υπουργείο, στηριζόμενο μεταξύ άλλων εκπαιδευτικών και κρατικών οργανισμών, στον Εθνικό Διάλογο για την παιδεία* ξεκινάει τις μεθοδεύσεις για την οριστική μετατροπή της εκπαίδευσης σε ένα σύστημα που θα εξυπηρετεί μονάχα τα συμφέροντα του κράτους και του κεφαλαίου.

Οι νέες μεταρρυθμίσεις στην παιδεία παρουσιάζονται από το υπουργείο ως κάτι που θα επωφελήσει τις/τους μελλοντικούς μαθητές/τριες, ωστόσο τα μέτρα αυτά έρχονται σε άμμεση ρήξη με τα συμφέροντα των μαθητριών/τών. Συγκεκριμένα:

• Δημιουργεί διετή ΑΕΙ στων οποίων η εισαγωγή θα είναι ελεύθερη (χωρίς Πανελλαδικές), δίνοντας ένας χαρτί άνευ ουσιαστικής αξίας στην αγορά εργασίας.

• Απαιτεί συμπλήρωση μηχανογραφικού από τη Β’ Λυκείου και οριστικοποίηση του στα μέσα της Γ΄ Λυκείου, ενώ υπάρχει και ένα τρίτο για όσους επιθυμούν να δώσουν Πανελλήνιες, επιβαρύνοντας με επιπλέον άγχος τις/τους μαθήτ(ρι)ές.

• Μετατρέπει τις ενδοσχολικές εξετάσεις της Γ’ Λυκείου σε δεύτερες Πανελλήνιες, αφού ακολουθούν τις ίδιο εξεταστικό πρότυπο και συνυπολογίζονται για τον υπολογισμό του βαθμού εισαγωγής για τις σχολές που απαιτούν Πανελλαδικές. Αντί, έτσι, αν αποτρέπει την καταφυγή στην παραπαιδεία, όπως είχε θέσει ως στόχο, δημιουργεί την ανάγκη παρακολούθησης επιπλέον φροντιστηριακών ωρών για την αντιμετώπιση των ενδοσχολικών.

• Κάνει λόγο για απομάκρυνση από τον γνωσιοκεντρισμό, ενώ αυξάνει τις ώρες κατεύθυνσης της τρίτης λυκείου σε 27 και καταργεί βασικά μαθήματα που έχουν την δυνατότητα να καλλιεργήσουν την πολιτική και κοινωνική συνείδηση του μαθητή, όπως η ιστορία. Αντίθετα, συντηρεί μαθήματα, όπως τα θρησκευτικά, που έχουν σκοπό την χειραγώγηση του πλήθους.

• Απαγορεύει στις/στους μαθήτ(ρι)ές να διαγωνιστούν σε 5 μαθήματα, ξεκλειδώνοντας 2 επιστημονικά πεδία, αφού δημιουργεί 4 κατευθύνσεις, μια για κάθε πεδίο.

• Δεν επιτρέπει στις/στους μαθήτ(ρι)ές να επιλέξουν εάν θα φοιτήσουν σε σχολές ελεύθερης πρόσβασης ή σε σχολές που απαιτούν Πανελλαδικές εξετάσεις, ανάλογα με την εξέλιξη των επιδόσεων τους μέσα στην χρονιά, αφού τους εξαναγκάζει να οριστικοποιήσουν την επιλογή τους περί ΤΕΠ-ΤΠΠΕ (Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης – Τμήματα Πρόσβασης με Πανελλαδικές Εξετάσεις) από τον Φεβρουάριο.

Ως μαθητές που βιώνουν την κάθε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση σε επίπεδο καθημερινότητας εκφράζουμε παραπάνω τις σκέψεις μας και ζητάμε από συμμαθήτριες/τες και καθηγήτριες/τες να στηρίξουν όλες τις μαθητικές κινητοποιήσεις. Ως αναρχικές/κοί μαθήτριες/τές όμως αντιλαμβανόμαστε την ανάγκη για κάτι πέρα από την μορφή της εκπαίδευσης ως έχει και απαιτούμε ένα ολοκληρωτικά ελευθεριακό σχολείο. Ένα σχολείο μακριά απο τα κτήρια-εκτρώματα με κάγκελα ολόγυρα και μοναδικές στιγμές μερικής ελευθερίας στην διάρκεια του προαυλισμού μας, σε τσιμεντόστρωτους ακάλυπτους χώρους. Ένα χώρο που θα σέβεται αποόυτα την ατομικότητα της/του καθεμίας/νός και όλες τις ατομικές τις/του επιλογές, και θα στηρίζεται στην αυτοδιάθεση μαθήτριας/τή και καθηγήτριας/τή για την παραγωγή και (αλληλο)μετάδοση γνώσης. Θέλουμε σχέσεις ουσιαστικές και αμφίδρομες μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθήτριας/τή, μακριά από τις υπάρχουσες ιεραρχικές δομές και την αντίληψη του καθηγητή-αυθεντία, που υποβαθμίζουν την υπόσταση της προσωπικότητας της μαθήτριας/τή και τοποθετούν την/τον καθηγήτρια/τή σε θέσεις εξουσίας. Οραματιζόμαστε ένα σχολείο δίχως φασιμό, ρατσισμό, σεξισμό, ομοφοβία, ταξική ανισότητα και σπισισμό, που να συνάδει με τα προτάγματα του αναρχισμού, της αλληλοβοήθειας, της αλληλεγγύης και της αυτοοργάνωσης, όχι της καπιταλιστικής και εξουσιαστικής βαρβαρότητας. Αλλά για να επιτευχθεί το όραμα μας πρωτίστως αγωνιζόμαστε μέχρι την ολική πτώση κράτους, πατριαρχίας και κεφαλαίου.

ΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟΣ ΟΣΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ

ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠ’ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΡΧΙΑ

ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ 29/10 12πμ στα ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ

Αντιεξουσιαστικό Σχήμα Μαθητών: Αταξία

Συνέλευση Μαθητών/τριών από τον Αναρχικό/Αντιεξουσιαστικό χώρο

ΠΗΓΗ

Σας άρεσε αυτό το άρθρο;
Πατήστε για κοινοποίηση
Κρύψε την κοινοποίηση
Scroll Up