ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ, ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ από ΑΦΣ Αροδαμός

ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ, ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝΟ ΑΓΩΝΑΣ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΑΓΩΝΑΣ ΟΛΩΝ ΜΑΣ

Μέσα σε συνθήκες γενικευμένης συστημικής κρίσης, όπου οι όροι διαβίωσης γίνονται ολοένα και πιοασφυκτικοί, η επίθεση κράτους και κεφαλαίου απέναντι στην κοινωνία ολοένα και εντείνεται. Η επίθεσηκαι η προσπάθεια ευτελισμού της απεργίας, με τη πρόσφατη επιβολή αυστηρών περιορισμών για τηνκήρυξή της από πρωτοβάθμια σωματεία και σωματεία βάσης και η συνεργασία συνδικαλιστικών ηγεσιώνμε τα αφεντικά («κοινωνική συμμαχία»), η κατάργηση της κυριακάτικης αργίας, η απελευθέρωση τωναπολύσεων, η ελαστικοποίηση των ωραρίων συντελούν στη φτωχοποίηση ολοένα και μεγαλύτερωνκομματιών της κοινωνίας και διαιωνίζουν ένα σύστημα εκμετάλλευσης και καταπίεσης. Κομμάτι τηςεπίθεσης αυτής αποτελεί και η αναδιάρθρωση στην εκπαίδευση. Η θέσπιση του Εθνικού Διαλόγου στηδευτεροβάθμια εκπαίδευση, ο νόμος Γαβρόγλου στην τριτοβάθμια, το προσοντολόγιο σχετικά με τουςεκπαιδευτικούς και το βάθεμα των ιδιωτικοποιήσεων συνθέτουν σε γενικές γραμμές τον επιθετικόσχεδιασμό του κράτους και του κεφαλαίου στη σπουδαστική και εκπαιδευτική βάση.

Τις προηγούμενες εβδομάδες οι εκπαιδευτικοί βρέθηκαν στο δρόμο διεξάγοντας μια σειρά από μαζικέςκαι μαχητικές κινητοποιήσεις με τρείς 24ώρες απεργίες, διαδηλώσεις σε διάφορες πόλεις, παρέμβαση στοκεντρικό δελτίο της ΕΡΤ και κατάληψη της Πρυτανείας στα Προπύλαια αξιοποιώντας την σαν κέντροαγώνα εκπαιδευτικών, φοιτητών και αλληλέγγυων, ενώ κατά τη διάρκεια των κινητοποιήσεων ήρθαναντιμέτωποι με τις δυνάμεις καταστολής. Αφορμή των κινητοποιήσεων ήταν η ψήφιση τουπροσοντολογίου που αποτελεί ένα ακόμη χτύπημα στα εργασιακά δικαιώματα, ένα ακόμη βήμα στηνπεραιτέρω ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας και στην ένταση των ταξικών φραγμών. Όπως και σεκάθε χώρο εργασίας, έτσι και στην εκπαίδευση, επιχειρείται η παγίωση του καθεστώτος ελαστικώνωραρίων, ανασφάλειας, εντατικοποίησης και ανεργίας. Με τα «κριτήρια διορισμού» απαξιώνεται η ισχύςτων πτυχίων, ενώ οι εκπαιδευτικοί καλούνται να μπουν σε ένα διαρκές κυνήγι πιστοποιήσεων,βεβαιώσεων, μεταπτυχιακών και σεμιναρίων, αφιερώνοντας ακόμη περισσότερο χρόνο της ζωής τουςστην αναβάθμιση των «προσόντων» τους. Η εγκαθίδρυση ενός σύγχρονου εργασιακού μεσαίωνα στηνεκπαίδευση βαδίζει μαζί με την εδραίωση του σε κάθε χώρο εκμετάλλευσης. Παράλληλα με τοπροσοντολόγιο η κυβέρνηση επιχειρεί να πετύχει την όξυνση των ανταγωνιστικών σχέσεων μεταξύ τωνεργαζομένων. Με κίνητρο την αναρρίχηση στη βαθμίδα «προσόντων» προωθείται ο κανιβαλισμός μεταξύτων εκπαιδευτικών με απώτερο σκοπό την εγκαθίδρυση όρων εργασιακής ζούγκλας. Με τουςεργαζόμενους διασπασμένους ανοίγει ο δρόμος για το κράτος και το κεφάλαιο να προχωρήσουναπρόσκοπτα στις αντεργατικές και αντικοινωνικές μεταρρυθμίσεις και αναδιαρθρώσεις που επιθυμούν.

Το προσοντολόγιο έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά μεταρρυθμίσεων που συνθέτουν τη συνολικήεικόνα της αναδιάρθρωσης στην εκπαίδευση, από τους μαθητές μέχρι τους φοιτητές και τουςεκπαιδευτικούς. Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ο εθνικός διάλογος έρχεται να εισάγει τη μαθητεία στασχολεία προσφέροντας φθηνό εργατικό δυναμικό σε κράτος και αφεντικά, ενώ παράλληλα περιορίζει τιςροές των μαθητών στην τριτοβάθμια οξύνοντας τους ταξικούς φραγμούς. Ακόμη, οι πρόσφατεςμεταρρυθμίσεις αναφορικά με τους εκπαιδευτικούς βρίσκονται σε πλήρη σύμπλευση με αυτές πουπροωθούνται στο πανεπιστήμιο. Η απόσπαση της παιδαγωγικής επάρκειας, η απαξίωση της ισχύος τωνπτυχίων και η αποκοπή κατευθύνσεων εκπαίδευσης σε δεκάδες σχολές, ο νόμος Γαβρόγλου που εισάγειδίδακτρα στα μεταπτυχιακά συμπληρώνουν τη συνολική επίθεση κράτους και κεφαλαίου σε βάρος τηςεκπαιδευτικής βάσης, κάνοντας την εκπαίδευση ολοένα και πιο ταξική. Ταυτόχρονα η καλλιέργειασυνειδήσεων εξατομίκευσης και αποστροφής από τη συλλογική ζωή σε όλα τα επίπεδα διευκολύνουν τηναπρόσκοπτη εφαρμογή των επιταγών της κυριαρχίας. Απέναντι στη συνθήκη κανιβαλισμού και εξατομίκευσης να προτάξουμε την ταξική αλληλεγγύη και ναοργανωθούμε με τους ανθρώπους της τάξης μας. Απέναντι στις καθοδηγήσεις κομματικών καιγραφειοκρατικών ηγεσιών, στους ελιγμούς πυρόσβεσης της συσσωρευμένης οργής των από τα κάτω,στην ανάθεση σε αυθεντίες και ειδικούς, να πάρουμε τις ζωές μας στα χέρια μας. Να οργανωθούμεσυλλογικά και αδιαμεσολάβητα, να προτάξουμε την οργάνωση στη βάση. Να προχωρήσουμε σε μαζικέςσυνελεύσεις, διαδηλώσεις, καταλήψεις και περιφρουρήσεις, να συντονίσουμε οριζόντια και από τα κάτωτον κοινό αγώνα μας.

Απέναντι στη διαρκή υποτίμηση των ζωών μας, στις ασφυκτικές συνθήκες διαβίωσης είναι απαραίτητο τοξεπέρασμα κάθε απογοήτευσης, αδράνειας και ηττοπάθειας. Μαθητές, φοιτητές και εκπαιδευτικοί,εργαζόμενοι και άνεργοι να ριζοσπαστικοποίησουμε τις αντιστάσεις μας, να συνδέσουμε τους επιμέρουςαιτηματικούς αγώνες μας, να οργανώσουμε από τα κάτω την κοινωνική και ταξική αντεπίθεση και ναδυναμώσουμε τον αγώνα για τη συνολική ανατροπή του κόσμου της εξουσίας, του κράτους και τουκαπιταλισμού για ένα κόσμο ισότητας, ελευθερίας, αλληλεγγύης.

ΚΟΙΝΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΘΗΤ(ΡΙ)ΩΝ-ΦΟΙΤΗΤ(ΡΙ)ΩΝ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΤΗ ΒΑΣΗ-ΤΑΞΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΧΕΙΡΑΦΕΤΗΣΗ

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ, ΤΗΝ ΑΝΑΡΧΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΚΟΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟ

ΠΗΓΗ

Σας άρεσε αυτό το άρθρο;
Πατήστε για κοινοποίηση
Κρύψε την κοινοποίηση
Scroll Up