https://ikariologos.gr/oroi-xrisis/
Εργαζόμενοι στο Μετρό: «Μας θεωρούν αναλώσιμους»

Εργαζόμενοι στο Μετρό: «Μας θεωρούν αναλώσιμους»

ΔΑΣ ΟΑΣΑ: «Μην παίζετε με τις ζωές μας. Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι κινούμενες υγειονομικές βόμβες»

Σοβαρές οι ευθύνες της διοίκησης της ΣΤΑ.ΣΥ. (Σταθερές Συγκοινωνίες) για την έξαρση των κρουσμάτων του κορονοϊού στους εργαζόμενους του ΜΕΤΡΟ από την ελλιπή τήρηση προστατευτικών μέτρων. Μέσα σε ένα εικοσιτετράωρο έγιναν 171 τεστ και εντοπίστηκαν 10 εργαζόμενοι θετικοί στον Covid-19, οι περισσότεροι ήταν ηλεκτροδηγοί.

Σε Ανακοίνωση – Καταγγελία του Σωματείου Ηλεκτροδηγών Αττικό Μετρό επισημαίνεται:

«Τα τελευταία γεγονότα απέδειξαν ότι η εκτελεστική διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, αλλά και μέρος των υπηρεσιακών παραγόντων είχαν επαναπαυτεί στην ομολογουμένως χαμηλή διασπορά. Ο εφησυχασμός αυτός οδήγησε στην αναίτια αύξηση του αριθμού των εκπαιδευομένων για το σύστημα ΑΤΟ, σε μια φάση μάλιστα που εκπαιδεύονταν εργαζόμενοι διάφορών οργανωτικών μονάδων ιδιαίτερης κρισιμότητας για το συγκοινωνιακό έργο. Αποτέλεσμα ήταν να προσβληθούν από τον covid-19 τόσοι όσοι δεν είχαν προσβληθεί όλη την περίοδο που μας απασχολεί η πανδημία».

Ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών (ΣΕΛΜΑ), Σπύρος Ρεβύθης, σε ανάρτησή του στο διαδίκτυο, σημειώνει ότι πριν λίγες μέρες έγινε εκπαίδευση ηλεκτροδηγών σε σε κλειστό χώρο χωρίς μέτρα προστασίας και μάλιστα με διπλασιασμό των συμμετεχόντων (από πέντε σε δέκα άτομα) συν τους εκπαιδευτές. Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι νόσησαν όσοι συμμετείχαν σ’ αυτήν. Και καταλήγει: «Μας θεωρούν αναλώσιμους».

Η ανάρτηση του Σπύρου Ρεβύθη:

«Η ανακοίνωση των συναδέλφων του σωματείου ηλεκτροδηγών, ρίχνει φως στην πραγματικότητα που κάποιοι προσπαθούν να αποκρύψουν;

Καταγγέλλουν εκπαίδευση σε κλειστό χώρο (meating room Σεπολίων) 10 ατόμων συν τους εκπαιδευτές, ενώ συνήθως γίνονταν με ομάδες 5 ατόμων(όμως για ξεπέτα, τώρα τους έβαλαν όλους μαζί).
Καταγγέλλουν ότι νόσησαν όσοι παρευρέθησαν σε αυτόν τον χώρο.
Ενημέρωσαν Σάββατο πρωί τους αρμόδιους και έως Τρίτη πρωί ακόμα ψαχνόμασταν;
Οι εμπλεκόμενες διευθύνσεις (Εκπαίδευση- Ανθρώπινο δυναμικό) τι έχουν να μας πουν; Είναι απορίας άξιο.
Τι έχουν να πουν στους αρρώστους συναδέλφους οι ανεύθυνοι – υπεύθυνοι;
1 χρόνο τώρα παλεύουμε με την πανδημία υπό αντίξοες συνθήκες και «ευτυχώς» κάποιοι λίγοι μόνο σε θέσεις κλειδιά, αποδεικνύεται τελικώς περίτρανα ότι, μας θεωρούν αναλώσιμους και από τις θεσάρες που κατέλαβαν «με την αξία τους προφανώς» τα προηγούμενα χρόνια…. ίσως μας βλέπουν και σαν μυρμήγκια;
ΔΑΣ ΟΑΣΑ: «Μην παίζετε με τις ζωές μας. Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι κινούμενες υγειονομικές βόμβες»

Σημερινή (4 Φλεβάρη 2021) πρωινή φωτογραφία, 8.30 π.μ., σε αποβάθρα του Μετρό Συντάγματος με τις συνήθεις εικόνες συνωστισμού. (Η φωτό από τον 902.gr)

«Μην παίζετε με τις ζωές μας. Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι κινούμενες υγειονομικές βόμβες», αναφέρει η ΔΑΣ ΟΑΣΑ, με αφορμή «την έξαρση των κρουσμάτων τις τελευταίες ημέρες στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς», η οποία, σύμφωνα με την ΔΑΣ, «δεν είναι τυχαία, τόσο στην ΟΣΥ όσο και στη ΣΤΑΣΥ».

«Κινδυνεύουν ζωές και είναι αποτέλεσμα της εγκληματικής αδιαφορίας κυβέρνησης και διοικήσεων σε ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ», επισημαίνει και τονίζει: «Από τον περασμένο Φεβρουάριο τους έχουμε ζητήσει να παρθούν ουσιαστικά μέτρα για την προστασία εργαζομένων και επιβατών.

Έχουμε πραγματοποιήσει παρεμβάσεις στην ΟΣΥ, στον ΟΑΣΑ, στη ΣΤΑΣΥ, στο υπουργείο Μεταφορών, εργαζόμενοι, συνδικάτα και μαζικοί φορείς».

Κάτω από την πίεση, σημειώνει, «δίνουν μάσκες και κάνουν κάπου κάπου απολύμανση σε ορισμένους χώρους. Αφού κλείσουν ραντεβού με τα κανάλια κάνουν και ορισμένα τεστ για λόγους επικοινωνίας».

Η βασική απάντησή τους όμως ήταν και παραμένει, υπογραμμίζει η ΔΑΣ ΟΑΣΑ, «πως είναι κόστος τα μαζικά τεστ, είναι κόστος η καθημερινή απολύμανση των χώρων εργασίας, των οχημάτων, των συνεργείων, των αποβαθρών». Συστηματικά, συνεχίζει η ΔΑΣ, «αποκρύπτουν κρούσματα. Προσπαθούν να παρουσιάσουν το μαύρο άσπρο για την κατάσταση που επικρατεί έναν χρόνο τώρα σε συνθήκες πανδημίας.

Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού δεν έχουν γίνει ακόμα και αυτές που έχουν δρομολογηθεί, είναι σταγόνα στον ωκεανό. Αντί να πυκνώσουν τα δρομολόγια, ιδιαίτερα στις ώρες αιχμής, έχουν αραιώσει».

Στον ΗΣΑΠ, αναφέρει, «γίνονται δρομολόγια κάθε 12-15 λεπτά σε ώρες αιχμής!!

Στο Μετρό οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια είναι μόνιμες, το ίδιο γίνεται και στον Προαστιακό.

Στα λεωφορεία η πολύωρη αναμονή στις στάσεις είναι καθημερινό βάσανο».

Όχι, προσθέτει, «η έξαρση των κρουσμάτων δεν είναι ατομική ευθύνη εργαζομένων και επιβατών, είναι κυβερνητική ευθύνη. Τα Μέσα Μαζικής μεταφοράς είναι κινούμενες υγειονομικές βόμβες για εργαζόμενους και επιβάτες».

Η ΔΑΣ απαιτεί:

Μαζικές προσλήψεις προσωπικού στη συγκοινωνία και υγειονομικών στα νοσοκομεία.
Εδώ και τώρα επίταξη όλων των διαθέσιμων οχημάτων (ΚΤΕΛ, τουριστικά) και ένταξή τους στις ανάγκες για συχνότερη συγκοινωνία για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ σε όλο το προσωπικό.
Καθημερινή απολύμανση των χώρων εργασίας και των οχημάτων.
Η Ανακοίνωση του Σωματείου Ηλεκτρολόγων Αττικό Μετρό

ΠΗΓΗ: imerodromos.gr 

Κοινοποίηση άρθρου: