https://ikariologos.gr/oroi-xrisis/
Γενική καταδίκη του νομοσχεδίου για την ιδιωτική εκπαίδευση. Της Φωτεινής Λαμπρίδη

Γενική καταδίκη του νομοσχεδίου για την ιδιωτική εκπαίδευση. Της Φωτεινής Λαμπρίδη

Σφοδρές αντιδράσεις έχει προκαλέσει το νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση που κατατέθηκε στη Βουλή, οι οποίες φτάνουν μέχρι και τις «γαλάζιες» παρατάξεις του κλάδου. Είναι χαρακτηριστικό ότι η ΔΑΚΕ Ιδιωτικού Τομέα, εκφράζοντας την αντίθεσή της στην υπονόμευση της εργασιακής ειρήνης και του κοινωνικού αγαθού της εκπαίδευσης, ενώ και η ΔΑΚΕ Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών ζητάει απόσυρσή του, τονίζοντας πως «εξυπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα». Υπενθυμίζεται, ότι η Ομοσπονδία των Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών έχει καταγγείλει ότι με το νομοσχέδιο «η κυβέρνηση ανταποδίδει τη στήριξη στους σχολάρχες χορηγούς της», οι οποίοι όπως παραδέχτηκε η ΝΔ χρηματοδοτούν το κυβερνών κόμμα. Ενδεικτικό της απομόνωσης της υπουργού είναι πως επιστρατεύτηκαν μέχρι και «μαϊμού» σύλλογοι γονέων για να υπάρξει κάποια υποστήριξη στο νομοσχέδιο.
Οι παραπάνω αντιδράσεις αντανακλούν τη μαζική απόρριψη του νομοσχεδίου από τη συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών που συμμετείχαν με σχόλια στην ηλεκτρονική διαβούλευση, ξεπερνώντας συνολικά τα 1.500, σε μια από τις μαζικότερες συμμετοχές στο open.gov.
Η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) συνοψίζει την κριτική στο νομοσχέδιο στα παρακάτω σημεία:
τα ιδιωτικά σχολεία μετατρέπονται σε υπεραγορές εκπαίδευσης, με πλήρη αυτονομία
η εποπτεία του ιδιωτικού εκπαιδευτικού αφαιρείται από το Υπουργείο Παιδείας και τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και ανατίθεται στο Υπουργείο Εργασίας καθιστώντας τον, αναλώσιμο υπάλληλο
επισημοποιείται η αδήλωτη και «εθελοντική» εργασία απογεύματα, Σαββατοκύριακα, αργίες και διακοπές και νομιμοποιείται ακόμη και η εξαναγκασμένη παραίτηση (με την απειλή της απόλυσης) από μέρος του ωραρίου του ιδιωτικού εκπαιδευτικού, ίσως η πλέον απροσχημάτιστη και χυδαία ρύθμιση που έχει επιβληθεί από κυβέρνηση για εργαζόμενους στην περίοδο της Μεταπολίτευσης
στην πιο επικίνδυνη πράξη αυταρχισμού που καταλύει κάθε έννοια δημοκρατικότητας στη σχολική μονάδα, ο σχολάρχης, ή οι μέτοχοι θα μετέχουν υποχρεωτικά στο Σύλλογο Διδασκόντων
ανοίγει μέγα θέμα με τη νομιμότητα των τίτλων σπουδών που εκδίδουν τα ιδιωτικά σχολεία και με την ισονομία ανάμεσα σε μαθητές δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων.
Σε έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΝΕ/ΓΣΕΕ και η ΟΙΕΛΕ διαπιστώθηκε πως το 79,16% του συνόλου των σχολίων είναι αρνητικά για το νομοσχέδιο.
Χαρακτηριστικά:
Το 88% είναι κατά της μετατροπής του ιδιωτικού σχολείου σε «supermarket» με μαύρη εργασία
86% εναντίον της εξαναγκασμένης παραίτησης
82% εναντίον των ελεύθερων απολύσεων.
Στο άρθρο 9 που προβλέπει την βλαπτική μεταβολή ωραρίου τάσσεται κατά το 85,71%.
Στο άρθρο 10 που προβλέπει την πλήρη απόσυρση της εποπτείας του Υπουργείου Παιδείας, τάσσεται κατά το 81,85%.
Στο άρθρο 3 που αφενός αφαιρεί την εποπτεία του υπουργείου από τις απογευματινές δράσεις, ώστε, όπως καταγγέλει η ΟΙΕΛΕ, να αφεθεί ελεύθερη η αδήλωτη εργασία και η φοροδιαφυγή, ενώ επιτρέπει τη μετατροπή των ιδιωτικών σχολείων σε ένα allinclusive εκπαιδευτικό supermarket με τη δυνατότητα ίδρυσης φροντιστηρίων, Κέντρων Ξένων Γλωσσών κ.λπ., το ποσοστό των αρνητικών απόψεων φτάνει το 87,55%.
Για το νομοσχέδιο μίλησε στο Τvxs.gr ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Μιχάλης Κουρουτός, χαρακτηρίζοντάς το επαίσχυντο, ζητώντας την απόσυρσή του και προαναγγέλοντας ότι έχει ήδη οριστεί η 31 Αυγούστου ως μέρα συνάντησης όλων των σωματείων, προκειμένου να ξεκινήσουν οι κινητοποιήσεις αρχές Σεπτέμβρη, με την έναρξη της σχολικής περιόδου, καθώς η οργή των εκπαιδευτικών είναι μεγάλη.
Ο Μ. Κουρουτός μιλάει για νομοσχέδιο «δώρο» στους σχολάρχες, που μετατρέπει τα ιδιωτικά σχολεία σε σούπερ μάρκετ. «Θα έχουμε σχολεία ασύδοτα εις βάρος του ελληνικού δημόσιου αλλά και των εργαζομένων» λέει και προσθέτει πως «επισημοποιείται η αδήλωτη και «εθελοντική» εργασία» των εκπαιδευτικών, οι οποίοι δεν θα παίρνουν πλέον πιστοποίηση από το δημόσιο ενώ ανοίγει μέγα θέμα με τη νομιμότητα των τίτλων σπουδών που εκδίδουν τα ιδιωτικά σχολεία και με την ισονομία ανάμεσα σε μαθητές δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων.
Αποσύρθηκαν οι δικλίδες ασφάλειας για την εισφοροδιαφυγή
«Υπάρχουν τρία στάδια στην ιδιωτική εκπαίδευση. Μέχρι το ’14, τα σχολεία λειτουργούσαν μόνο με το πρόγραμμα δημοσίου κι αν ήθελαν παρέκκλιση από αυτό, υπέγραφε ο υπουργός για να εγκρίνει» λέει ο Μ. Κουρουτός. «Ήρθε ο νόμος Φίλη κατήργησε τη γραφειοκρατία που είχε σαν αποτέλεσμα μεγάλες καθυστερήσεις και τους έδωσε το δικαίωμα να προσθέσουν όποιες δραστηριότητες θέλουν μέχρι 40 ώρες συνολικά. Αρα υπήρχε η ελευθερία να επιλέξουν τα επί πλέον μαθήματα που ήθελαν να κάνουν, δεν ισχύει αυτό που λέει η Κα Κεραμέως, ότι δεν είχαν την ελευθερία».
Τι αλλάζει σήμερα; «Ο νόμος Φίλη όμως, υποχρέωνε τα ιδιωτικά σχολεία να δηλώνουν μαθητές και καθηγητές ώστε να γνωρίζει το υπουργείο πόσες ώρες εργάζονται οι καθηγητές αλλά και να αποφεύγεται η εισφοροδιαφυγή. Τώρα η κα Κεραμέως το καταργεί. Τώρα δεν θα δηλώνονται οι μαθητές, άρα τα έσοδα, ούτε οι εκπαιδευτικοί. Μιλάμε για ασύδοτα σχολεία»
Ο σχολάρχης θα μπορεί να απολύσει καθηγητή αν δεν του αρέσει ο βαθμός που έβαλε στον μαθητή του
Με το νέο νομοσχέδιο, η εποπτεία του ιδιωτικού εκπαιδευτικού αφαιρείται από το Υπουργείο Παιδείας και τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και ανατίθεται στο Υπουργείο Εργασίας καθιστώντας τον αναλώσιμο υπάλληλο, υποστηρίζει η ΟΙΕΛΕ.
«Παλιά ο εκπαιδευτικός έπρεπε να έχει τυπικά προσόντα που έπρεπε να εγκρίνει το υπ Παιδείας. Σήμερα και η πρόσληψη η απόλυση και η υπηρεσιακή του επάρκεια, ελέγχεται μόνο από το υπ Εργασίας. Οι συνέπειες ποιες είναι; Ο σχολάρχης έχει δικαίωμα να απολύσει τον εκπαιδευτικό όποτε θέλει και για όποιον λόγο θέλει. Πχ αν ένας εκπαιδευτικός βάλει σε μαθητή βαθμό 15, και δεν αρέσει στον σχολάρχη θα μπορεί να τον απολύσει. Αναλογιστείτε τι σημαίνει αυτό όταν σύμφωνα με τον νέο νόμο, ο βαθμός μετράει στις πανελλαδικές εξετάσεις . Μιλάμε για μαθητές δύο ταχυτήτων, για άνιση κατάσταση αν αναλογιστεί κανείς ότι το 20 στην 3η λυκείου, δίνει στον ΑΣΕΠ 1000 μόρια» λέει ο Μ. Κουρουτός κάνοντας λόγο για μέγα θέμα με τη νομιμότητα των τίτλων σπουδών που εκδίδουν τα ιδιωτικά σχολεία και με την ισονομία ανάμεσα σε μαθητές δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων.
Τι προτείνει η ΟΙΕΛΕ; «Αν θέλουν να αντιμετωπίσουν τα Ιδιωτικά Σχολεία ως επιχειρήσεις στεγνά, θα πρέπει να πληρώνουν ΦΠΑ και να είναι ισότιμος ο τίτλος μόνο αν πιστοποιείται από το δημόσιο» τονίζει ο Μ. Κουρουτός.
Επισημοποιείται η αδήλωτη και «εθελοντική» εργασία – Μπαίνουν οι σχολάρχες στον σύλλογο διδασκόντων
Με το νέο νομοσχέδιο, επισημοποιείται η αδήλωτη και «εθελοντική» εργασία απογεύματα, Σαββατοκύριακα, αργίες και διακοπές και νομιμοποιείται ακόμη και η εξαναγκασμένη παραίτηση (με την απειλή της απόλυσης) από μέρος του ωραρίου του ιδιωτικού εκπαιδευτικού, ίσως η πλέον απροσχημάτιστη και χυδαία ρύθμιση που έχει επιβληθεί από κυβέρνηση για εργαζόμενους στην περίοδο της Μεταπολίτευσης, σύμφωνα με την ΟΙΕΛΕ. Ο Μ. Κουρουτός μιλάει για μια επιπλέον επικίνδυνη πράξη αυταρχισμού που καταλύει κάθε έννοια δημοκρατικότητας στη σχολική μονάδα, αφού ο σχολάρχης, ή οι μέτοχοι θα μετέχουν υποχρεωτικά στον Σύλλογο Διδασκόντων.
*Πηγή: tvxs.gr

ΠΗΓΗ: anemosantistasis.blogspot.com 

Κοινοποίηση άρθρου: