https://ikariologos.gr/oroi-xrisis/
Google Analytics, η δύναμη πίσω από τα δεδομένα!

Google Analytics, η δύναμη πίσω από τα δεδομένα!

Τα δεδομένα θεωρούνται από πολλούς, ως ο βασιλιάς της νέας εποχής. Όποιος έχει περισσότερα δεδομένα μπορεί να βγάλει περισσότερα συμπεράσματα και να εκτοξεύσει την επιχείρηση του ψηλά.

Πριν προχωρήσουμε στην ανάλυση του θέματος των Google Analytics είναι σημαντικό να σημειωθεί μια πολύ ωραία έρευνα της εταιρείας Accenture με όνομα «Big Success With Big Data». Η έρευνα αναφέρει σε ένα σημείο των αποτελεσμάτων, πως σχεδόν 8 στους 10 συμφωνούν πως οι εταιρείες που δεν θα «αγκαλιάσουν» τα Big Data θα χάσουν την θέση τους στην αγορά έναντι του ανταγωνισμού και μπορεί ακόμα και να εξαφανιστούν.

Πως μπορούν λοιπόν, οι επιχειρήσεις να έχουν πρόσβαση σε δεδομένα που τους αφορούν;

Αρχικά το πρώτο βήμα είναι να έχουν ήδη ένα δικό τους “ending point” δηλαδή μια ιστοσελίδα/e-Shop όπου οι δισεκατομμύρια χρήστες του διαδικτύου θα έχουν την ευκαιρία να το επισκεφθούν, ώστε να μάθουν περισσότερα για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα που πουλάτε. Συνδυαστικά με την ιστοσελίδα/e-Shop σας, χρήζει αναγκαίο πλέον η χρήση επαγγελματικών λογαριασμών στα διάφορα Social Media, που ανάλογα με το τι θέλουμε να πετύχουμε επιλέγουμε τις αντίστοιχες πλατφόρμες όπως Facebook ή Instagram.

Τόσο από την ιστοσελίδα/e-Shop μας όσο και από τα Social Media έχετε την δυνατότητα να συλλέγεται χρήσιμα δεδομένα, τα οποία θα σας βοηθήσουν στην βελτιστοποίηση και ανάπτυξη της επιχείρησης σας.

Ας επικεντρωθούμε λοιπόν στα εργαλεία που αφορούν τις ιστοσελίδες και τα e-Shop.

Πως γίνεται η συλλογή των δεδομένων για ιστοσελίδες & e-Shop;

Η συλλογή δεδομένων γίνεται μέσω της χρήσης ενός πολύ σημαντικού εργαλείου που ονομάζεται Google Analytics. Αυτό είναι ένα δωρεάν εργαλείο που δημιουργήθηκε από την πασίγνωστη εταιρεία Google με σκοπό να βοηθήσει όλες τις επιχειρήσεις στην συλλογή δεδομένων από τους επισκέπτες του ending point τους, δηλαδή την ιστοσελίδα ή το e-Shop τους.

Πρακτικά, αφότου συνδέσουμε το εργαλείο αυτό στον κώδικα της σελίδας μας, τότε ξεκινάει η καθημερινή συλλογή δεδομένων των επισκεπτών που την εξερευνούν. Αυτή η συλλογή δεδομένων βρίσκεται συγκεντρωμένη στην ιστοσελίδα/εργαλείο που έχει δημιουργήσει η Google για να μπορούμε να δούμε οπτικά τα δεδομένα, να τα φιλτράρουμε σύμφωνα με τις δικές μας ανάγκες και να τα εξάγουμε για να μπορέσουμε να κάνουμε τις αναλύσεις μας.

Τι δεδομένα συλλέγει το εργαλείο Google Analytics;

Το εργαλείο Google Analytics έχει την δυνατότητα να συλλέγει διάφορες πληροφορίες από τους επισκέπτες της σελίδας μας. Κάποια από αυτά είναι τα εξής:

Πόσοι χρήστες επισκέφθηκαν την σελίδα μας
Πόσοι από τους χρήστες που επισκέφθηκαν την σελίδα μας είναι νέοι ή έχουν επισκεφθεί ξανά
Πόσες σελίδες είδαν συνολικά
Πόσες σελίδες είδαν ανά περίοδο σύνδεσης
Μέση διάρκεια περιόδου σύνδεσης
Ποσοστό εγκατάλειψης
Δημογραφικά στοιχεία (Ηλικία – Φύλο)
Γεωγραφικά κριτήρια (Γλώσσα – Τοποθεσία)
Συσκευή που χρησιμοποίησαν
Από που σας βρήκαν (π.χ. Facebook, Instagram, Google κ.λπ.)
Τι μπορείτε να κάνετε με αυτά τα δεδομένα;

Τα δεδομένα αυτά θα πρέπει να κατέχουν μεγάλη βαρύτητα στην επιχείρηση σας και μπορείτε να βρείτε σε αυτά πολλές χρήσιμες πληροφορίες. Όπως για παράδειγμα τι ηλικιακό κοινό σας ακολουθεί, ποιο κανάλι προβολής (π.χ. Instagram) στέλνει τους περισσότερους επισκέπτες στην σελίδα σας κ.α.

Αναλύοντας όλα τα δεδομένα θα είστε σε θέση να κατανοήσετε τι πήγε σωστά και τι όχι στην στρατηγική σας και να βελτιώσετε ή να αλλάξετε τις κινήσεις σας.

Εάν επιπλέον χρησιμοποιείτε και ένα άλλο εργαλείο της Google με όνομα «Google Ads» για να διαφημίσετε την επιχείρηση σας, τότε σίγουρα τα παραπάνω δεδομένα θα σας βοηθήσουν να στοχεύσετε καλύτερα το κοινό που θέλετε με τις καμπάνιες σας.

Ζούμε στην εποχή των δεδομένων και της πληροφορίας και όπως έδειξε και η έρευνα της Accenture που αναφέρθηκε παραπάνω, όποια επιχείρηση δεν προσαρμοστεί έχει μεγάλες πιθανότητες να αφανιστεί. Για αυτό, χρησιμοποιήστε συχνά και με σοφία εργαλεία όπως το Google Analytics, ώστε να μπορεί η επιχείρηση σας να είναι ανταγωνιστική και στον διαδικτυακό κόσμο.

Εάν δεν έχετε διαβάσει το άρθρο για τα Google Ads, μπορείτε να το διαβάσετε εδώ.

ΠΗΓΗ:https://disolt.com 

Κοινοποίηση άρθρου: