https://ikariologos.gr/oroi-xrisis/
Καταργούν την Επιθεώρηση Εργασίας και δίνουν 12,5 εκατ. ευρώ σε Call Center!

Καταργούν την Επιθεώρηση Εργασίας και δίνουν 12,5 εκατ. ευρώ σε Call Center!

Από: newscenter.gr

Είναι εντυπωσιακή η εφευρετικότητα αυτής της κυβέρνησης σε ό,τι αφορά την κατάργηση δικαιωμάτων των εργαζομένων. Τελευταίο επεισόδιο στον «πόλεμο» η κατάργηση του τηλεφωνικού αριθμού επικοινωνίας του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας με τους πολίτες.

Οποιος πλέον καλεί τον αριθμό 15512 ακούει ένα μήνυμα που τον παραπέμπει στο .. 1555. Το 15512 ήταν ο αριθμός στον οποίο εργαζόμενοι έκαναν καταγγελίες ή ζητούσαν πληροφορίες και τους απαντούσαν υπάλληλοι που ήξεραν να χειρίζονται τέτοιες υποθέσεις, πολλές φορές δύσκολες και ευαίσθητες. Τους καθοδηγούσαν όταν χρειαζόταν σε επόμενα βήματα.

Ο νέος αριθμός είναι στα χέρια μιας ιδιωτικής εταιρείας και έτσι αφαιρείται ουσιαστικά ένα βασικό εργαλείο αντιμετώπισης προβλημάτων στο χώρο εργασίας.

Αν σήμερα κάποιος καλέσει τον νέο τηλεφωνικό αριθμό, το 1555, που χειρίζεται συνολικά τα θέματα του υπουργείου Εργασίας, θα ακούσει αυτοματοποιημένο μήνυμα για να επιλέξει μεταξύ των θεμάτων:

1.– ΕΦΚΑ και κοινωνική ασφάλιση
2.– ΟΑΕΔ και απασχόληση
3.– ΟΠΕΚΑ και κοινωνική αλληλεγγύη
4.– Εργασιακές σχέσεις, αγορά εργασίας και Covid (!)
5.– Δημογραφική πολιτική και ισότητα των φύλων
6.– Επιθεώρηση Εργασίας
7.– Βία κατά των γυναικών

Οι κλήσεις καταγράφονται. Οχι όλες, λέει το αυτόματο μήνυμα, αλλά κάποιες καταγράφονται. Πολύ ωραία υποδοχή για κάποιον που θέλει να δώσει μια ανώνυμη καταγγελία.

Αν ο εργαζόμενος επιλέξει το 6 θα βρεθεί να συνομιλεί με έναν υπάλληλο που δεν έχει ιδέα για την εργατική νομοθεσία και τις διαδικασίες του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας. Μόνη δουλειά του είναι να ακούσει την καταγγελία ή την ερώτηση και να την παραπέμψει μέσω μιας πλατφόρμας. Θα την ακούσει, θα την γράψει και θα την στείλει. Δεν θα κάνει ερωτήσεις ίσως κρίσιμες για την υπόθεση.

Δεν θα την παραπέμψει καν απευθείας σε τοπικό παράρτημα του ΣΕΠΕ σε κάποια άλλη πόλη. Θα τη στείλει στα κεντρικά.

Πόσο καιρό θα πάρει μέχρι να φτάσει στα χέρια κάποιου επιθεωρητή εργασίας που θα ασχοληθεί πραγματικά μαζί της για έλεγχο, ο υπάλληλος δεν γνωρίζει. Με άλλα λόγια, αν είναι κάτι επείγον για τον εργαζόμενο, δεν έχει καν απάντηση. Μέρες, βδομάδες, μήνες; Θα εξαρτηθεί από την αλυσίδα παραπομπών.

Οχι λιγότερο σοβαρό, είναι ότι μεταξύ μιας καταγγελίας και της πραγματικής επέμβασης του επιθεωρητή εργασίας μπαίνει πλέον ένας άγνωστος αριθμός ενδιάμεσων, οι οποίοι δεν έχουν τις ίδιες υποχρεώσεις και περιορισμούς που ορίζουν οι νόμοι για τους δημόσιους υπαλλήλους.

Η υποβάθμιση του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας γίνεται σταδιακά από την κυβέρνηση Μητσοτάκη εδώ και δύο χρόνια. Καταγγελίες έχουν γίνει στη Βουλή από κόμματα της αντιπολίτευσης, ιδιαίτερα κατά τις σκληρές κοινοβουλευτικές αντιπαραθέσεις για τους (αντι)εργατικούς νόμους.

Από την 1η Ιανουαρίου 2022, το ΣΕΠΕ καταργείται με τη σημερινή του μορφή και συστήνεται μια νέα Ανεξάρτητη Αρχή, στα πρότυπα της ΑΑΔΕ. Επομένως, τίθεται επιπλέον το ερώτημα γιατί το 15512 συγχωνεύθηκε με το ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο του υπουργείου Εργασίας, λίγους μήνες πριν από την απόσχισή του.

Νέο «Σκόιλ Ελικικου» της… αριστείας

Εν τω μεταξύ η ιστοσελίδα του ΣΕΠΕ δεν «γνωρίζει» το τηλέφωνο 1555. Στην πρώτη σελίδα δεν έχει καν τηλέφωνο για καταγγελίες παραβίασης της εργατικής νομοθεσίας.

Το σάιτ του 1555 (https://1555.gov.gr/) έχει περισσότερο… σασπένς. Στην κατηγορία ΣΕΠΕ δεν έχει καθόλου πληροφόρηση! Κάνει κάποιος κλικ στις «Καταγγελίες» και βρίσκεται σε μια λευκή σελίδα όπως φαίνεται και στη φωτογραφία:

Σταυρούλα Παπαδημητρίου:
Το υπουργείο Εργασίας έδωσε 12.5 εκατομμύρια ευρώ σε Call Center
προκειμένου να αντικαταστήσει τους επιθεωρητές εργασίας

«Ακόμα και στις πιο προχωρημένες καπιταλιστικές οικονομίες, η καταγραφή των καταγγελιών, ο έλεγχος και η παροχή πληροφοριών, γίνεται από επιθεωρητές εργασίας, κρατικούς υπαλλήλους. Στη χώρα μας, το υπουργείο Εργασίας πρωτοτυπεί αρνητικά βάζοντας εργαζόμενους χωρίς δικαιώματα να κάνουν την δουλειά της επιθεώρησης εργασίας, απαντώντας στο 15512 για τα προβλήματα της εργασίας», είπε νωρίτερα σήμεραμ μιλώντας Στο Κόκκινο και στον Νίκο Ξυδάκη, η επιθεωρήτρια εργασίας και μέλος της εκτελεστικής επιτροπής της ΑΔΕΔΥ, Σταυρούλα Παπαδημητρίου.

«Την τελευταία πενταετία έχουμε ένα πλήρες σύστημα ηλεκτρονικής καταγραφής των προστίμων και ένα τμήμα που δεχόταν τηλεφωνικές καταγγελίες στο 15512 και το οποίο αποτελούνταν από επιθεωρητές εργασίας. Τώρα βιώνουμε την αντιφατική απόφαση του υπουργού Εργασίας να εκδιώξει την επιθεώρηση εργασίας από το υπουργείο, πληρώνοντας το τεράστιο ποσό των 12.5 εκατομμυρίων ευρώ για την παροχή αυτής της υπηρεσίας.

Δηλαδή αντί με τα 12.5 εκατομμύρια ευρώ να προσλάβει ανθρώπους να στελεχώσουν τα τηλεφωνικά κέντρα του ΕΦΚΑ και του ΣΕΠΕ προκαλεί μια αρπαχτή, χρησιμοποιώντας εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί από τους επιθεωρητές εργασίας και την προηγούμενη κυβέρνηση, οι οποίες ήδη λειτουργούν και έχουν καταξιωθεί στη συνείδηση του κόσμου της εργασίας.

Το ΣΕΠΕ προβλέπεται από διεθνείς συμβάσεις οι οποίες είναι σε ισχύ από την δεκαετία του ‘70 κι οι οποίες αναφέρουν ότι οι Επιθεωρητές Εργασίας, δηλαδή αυτοί που λαμβάνουν και ελέγχουν τις καταγγελίες, πρέπει να είναι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι. Η χώρα μας πρωτοτυπεί και δίνει τον έλεγχο των καταγγελιών των εργαζομένων στην ακριβοπληρωμένη ιδιωτική εταιρεία.

«Έχουμε το παράδοξο να στελεχώνεται το ΣΕΠΕ με ανθρώπους που πιθανότατα είναι ενοικιαζόμενοι με μισθό 300 ευρώ μισθό, χωρίς δικαιώματα και οι οποίοι θα προσπαθούν να εξηγήσουν και να βοηθήσουν ανθρώπους που θίγονται τα δικαιώματα τους» κατέληξε η κα Παπαδημητρίου.

ΠΗΓΗ: imerodromos.gr 

Κοινοποίηση άρθρου: